146 відгуків

Інтернет-магазин тимчасово не працює. Все буде Україна!

Интернет магазин "AVTODRIVE"

Що таке JASO?

Що таке JASO?

КЛАСИФІКАЦІЯ МАСЕЛ ПО JASO

     

JASO (Japan Automobile Standards Organization) - Японська організація з стандартизації в області автомобілебудування.

Величезний досвід з експлуатації та виробництва двотактних і чотиритактних двигунів для мотоциклів накопичений в Японії, тому стандарти-специфікації JASO набувають все більш широке визнання. JASO розробила 4 нових методу стендових випробувань для визначення якості моторного масла. Передбачені наступні класи-рівні якості моторних масел:

DX-1 Нова специфікація на моторні масла для високонавантажених дизельних двигунів японських автовиробників, що включає процедури випробувань застосовуються в США, Європі і Японії.
FA Масла для двотактних двигунів мотоциклів та інших машин (масла призначені для застосування в країнах, що розвиваються)
FB Масла для двотактних двигунів мотоциклів та інших машин (мінімальні вимоги для застосування в Японії)
FC Масла для двотактних двигунів мотоциклів та інших машин, бездимне моторне масло (основне масло для застосування в Японії)
FD Масла для двотактних двигунів мотоциклів та інших машин, бездимне моторне масло з поліпшеними характеристиками за чистоту двигуна в порівнянні з FC (найвищі вимоги до 2-тактний масел в Японії)
MA (MA-1 і MA-2) Масла для чотиритактних двигунів мотоциклів. Відрізняється від MB великим коефіцієнтом тертя. MA-2 відрізняється великим коефіцієнтом тертя, ніж МА-1
MB Масла для чотиритактних двигунів мотоциклів. Відрізняється малим коефіцієнтом тертя

 

Для мотоциклетних двигунів 4Т застосовуються автомобільні масла для бензинових двигунів, але до них пред'являються додаткові вимоги щодо фрикційних властивостей, так як в одному агрегаті з двигуном мотоцикла є фрикційний механізм зчеплення. Моторне масло повинно забезпечити хороше зчеплення і не допустити прослизання. Для цієї мети непридатні маловязкие і енергозберігаючі олії, що містять присадки – модифікатори тертя, що знижують коефіцієнт тертя, тому і були введені 2 класу JASO MA і MB.

Класифікація JASO масел для дизельних двигунів

У Японії було прийнято користуватися Стандартом Класифікації Експлуатаційних властивостей API, що підтверджує якість автомобільних дизельних моторних масел. Однак, з'ясувалося, що Стандарти Класифікації Експлуатаційних властивостей API не завжди можуть бути застосовані до дизельних двигунів, японського виробництва у вигляді конструктивних відмінностей двигунів, виготовлених в Японії і США. Конкретно, для задоволення вимог до дизельних двигунів японського виробництва у більшості дизельних моторних масел, повсюдно використовуються в Японії, поліпшені параметри експлуатаційних властивостей, таких як вдосконалені властивості запобігання зносу коромисла клапанного механізму. Крім того, виробники автомобілів в Японії зажадали ввести новий Стандарт якості масел, який відповідав би новим вимогам щодо норм викидів відпрацьованих газів.

На ринку Азії, де виготовлені в Японії автомобілі займають досить велику частку, в більшості випадків використовуються дизельні оливи більш низької якості, ніж в Японії, тому необхідно просувати на ринок Азіатських країн дизельні оливи більш високої якості. У зв'язку з цим Керуючий Комітет Відділу ПММ SAE (Товариство Автомобільних Інженерів) для країн Азії, участь в якому беруть Автомобільні Виробники Японії, також виступив з вимогою створення нового Стандарту якості для дизельних моторних масел.

З урахуванням зазначеного вище, було прийнято рішення створити Стандарт якості моторних масел для дизельних двигунів японського виробництва. Нижче наведена історія появи (створення) Стандартів Дизельних Моторних Масел:

У квітні 1994 р. Підкомітет з моторних олив Суспільства Автомобільних Інженерів Японії (JSAE) у співпраці з Товариством Мастил Японії, розробили метод тестування дизельного моторного масла з використання палива з низьким вмістом сірки (вміст сірки 0,05%). У березні 1998 р. з використанням двигуна моделі TD25, виробник Nissan Diesel Motor, був введений метод тестування миючих властивостей (JASO M 336:1998). А у квітні 1999р. з використанням двигуна моделі 4D34T4, виробник Mitsubishi Motors Corporation (в даний час Mitsubishi Fuso and Truck Corporation), був розроблений метод тестування зносу клапанного механізму (JASO M 354:1999).

Надалі Асоціація Виробників Автомобілів Японії (JAMA) і Нафтова Асоціація Японії (PAJ) запропонували Стандарт дизельного моторного масла, що включає метод тестування миючих властивостей, метод тестування зносу клапанного механізму, метод тестування в калильной трубці і ще вісім різних методів тестування. За допомогою коректування (ревізії) Стандарту якості для пропонованих на ринку масел, в Жовтні 2000р. був введений Стандарт Якості (JASO M 355:2000)

В доповнення до існуючих стандартів якості дизельного палива для автомобілів, обладнаних пристроями попереднього очищення вихлопних газів, таких, як дизельні сажеві фільтри та каталітичні нейтралізатори оксидів азоту, і відповідає нормам по викидам відпрацьованих газів, у зв'язку з введення нових короткострокових норм, стали необхідні стандарти якості, які б передбачали кількісний вміст в хімічному складі пального таких речовин, як зола, фосфор і сірка. У квітні 2004р. JAMA і PAJ затвердили, в якості рекомендацій, класи DH-2 для вантажівок/автобусів і DL-1 для пасажирських автомобілів. Після вивчення обґрунтованості таких рекомендацій у квітні 2005 року був змінений Стандарт Автомобільних Дизельних Моторних Масел: до існуючої класифікації DH-1 були додані класифікації DH-2 і DL-1

В результаті зміни методу тестування зносу клапанного механізму (JASO M 354:2005) були внесені зміни в стандарти Автомобільних Дизельних Моторних Масел (JASO M 355: 2005) і стандарти класифікації DH-1.

У квітні 2008 внесені зміни в стандарти Автомобільних Дизельних Моторних Масел (JASO M355:2005) у зв'язку переглядом норми вмісту хлору в оліях DH-2 і DL-1, і був прийнятий новий Стандарт JASO M355:2008

Класифікація JASO

Моторні масла, відповідні Стандарту JASO М 355: 2008 для Автомобільних дизельних моторних масел, поділяються на класи DH-1, DH-2 і DL-1, кожен з яких застосовується чотиритактних дизельних двигунах

Категорія DH-1 була розроблена для дизельних двигунів, які повинні відповідати довгостроковим нормам щодо викидів відпрацьованих газів, і передбачають вимоги до експлуатаційних характеристик за такими параметрами, як запобігання зносу, запобігання корозії, стабільність до високотемпературного окислення, а також зниження утворення сажі. Крім того, масла відповідають стандарту DH-1 (далі «Масла DH-1») зменшують знос поршня, запобігають утворенню відкладень при високій температурі, спінення, скорочують витрату масла на випаровування, знижують зусилля зсуву за рахунок в'язкості і знос сальників і т. д.

Масла DH-1 також можуть використовуватися в двигунах, випущених до вступу довгострокових норм викидів відпрацьованих газів. За умови дотримання рекомендованих інтервалів заміни, зазначених виробником двигуна, Масла DH-1 можуть застосовуватися, якщо частка сірки у використовуваному дизельному паливі перевищує 0,05%

Категорії DH-2 і DL-1 были разработаны для двигателей, оснащенных устройствами предварительной очистки отработанных газов, такие как дизельный сажевый фильтр (DPF) и каталитический нейтрализатор в соответствии с нормами (требованиями норм) по выбросам отработанных газов, появившихся в результате принятия новых краткосрочных норм. Сохраняя уровень эксплуатационных свойств, предусмотренных классификаций DH-1, масла соответствующие этим стандартам (далее «Масла DH-2» и «Масла DL-1»), наиболее всего подходят для применения в машинах, оборудованными дизельными сажевыми фильтрами и каталитическими нейтрализаторами. Необходимо учитывать, что по причине различности требований к дизельному маслу для грузовиков/автобусов и пассажирских автомобилей, таких как срок службы двигателя, период замены масла, экономия топлива и т.д., классификация DH-2 применима для грузовиков/автобусов, работающих в тяжелых условиях, а классификация DL-1 применима для легкового автотранспорта, эксплуатируемого при легких режимах.

Масла DH-2 и DL-1 могут применяться только при условии, если используется дизельное топливо с низким содержанием серы не превышающим 0,005%.

За умови використання дизельного палива з низьким вмістом сірки, що не перевищує 0,005%, і дотримання користувачем рекомендованого виробником двигуна інтервалу заміни масла, допустимо застосування масла DH-2 двигунах, випущених до введення короткострокових норм викидів відпрацьованих газів

Продавці і постачальники мастильних матеріалів при реєстрації нафтопродуктів в Комісії по заходам контролю за стандартами моторного масла JASO керуються Стандартом Дизельного Моторного Масла (Automotive Diesel Engine Oil Standard, JASO M 355: 2008), встановлених Суспільством Автомобільних Інженерів Японії (JSAE).

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner